Marknadsför ditt evenemang på ett framgångsrikt sätt

Sprid ordet: Ditt evenemang är tillgängligt för försäljning, det är dags att synliggöra och sprida det. Med EVENTIM.Light kan du skapa riktade köpinsatser, öka din räckvidd avsevärt med försäljning via eventim.se och använda din marknadsföringsbudget på ett smartare sätt.

Marknadsför ditt evenemang där din målgrupp finns

EVENTIM.Light erbjuder dig effektiva verktyg för att anpassa din marknadsföring efter din målgrupp och deras behov:

  • Använd kampanjkoder för riktade köpinsatser
  • Marknadsför ditt evenemang på Facebook, med vår integration
  • Öka försäljningen med räckvidden på eventim.se
  • Digitalisera din printannonsering
  • Få värdefulla insikter via Google Analytics

Skapa effektiva köpinsatser med kampanjer

Öka köpinsatserna för potentiella biljettköpare genom att använda kampanjer. Belöna olika köpgrupper och involvera samarbetspartners i marknadsföringen av ditt evenemang.

  • Skapa kampanjer med eller utan användning av koder
  • Använd engångskoder eller koder som kan lösas in flera gånger
  • Skapa gruppkampanjer för köp av biljetter i paket

Skapa ett Facebook evenemang automatiskt via EVENTIM.Light

Marknadsför ditt evenemang där din målgrupp är för att öka räckvidden ytterligare. Med bara några klick kan du enkelt koppla ditt EVENTIM.Light konto till Facebook och publicera dina evenemang direkt på din Facebooksida. Håll din evenemangsinformation konsekvent över alla kanaler och minimera onödig administration. 

Skapa din egen online shop nu

Kom igång direkt, skapa ditt första evenemang med EVENTIM.Light och börja sälja biljetter i din egen online shop.

Extra skjuts för din räckvidd via eventim.se

Aktivera försäljningskanalen eventim.se för ditt evenemang. Med tusentals besökare är eventim.se en oslagbar försäljningskanal för din räckvidd. Dessutom drar dina evenemang nytta av EVENTIMs olika marknadsföringskampanjer och starka sökmotorprestanda.

Analys och remarketing med Google i din online shop

Med Google Analytics kan du följa resultaten av dina marknadsföring i din online shop och använda din marknadsföringsbudget på ett optimerat och riktat sätt i de marknadsföringskanaler som ger bäst resultat. Du kan också använda retargeting för att nå personer som har visat intresse för ditt evenemang men inte har genomfört köpet än, via en Google Ads-kampanj, och därmed öka sannolikheten för ett köp.

Framgångsrik användning av QR-kod i din printade annonsering

Beroende på målgruppen och särskilt inom lokal marknadsföring kan tryckt annonsering via flyers, affischer eller annonser vara ett viktigt lyft för din marknadsföring. I ditt EVENTIM.Light-konto kan du ladda ner en QR-kod, skriva ut den på annonseringsmaterialet och direkt länka biljettköparna till din online shop. Detta gör det enkelt för dina biljettköpare att köpa biljetter. Du kan dessutom spåra hur många biljetter som såldes via din tryckta annonsering i rapporterna. En vinn-vinn-situation för alla parter.

Vanliga frågor rörande marknadsföring av evenemang

1.
2.
3.
4.